בקלאווה -הגירסה הקלה לבורמה




בקלאווה היא התמכרות קשה שלי.  מודה כל אחת ואהבה שלו .
לא צריכה הרבה רק קופסא של בקלאווה איכותית וכבשתם את ליבי .
אני זוכרת שהייתי בהריון שלי בני הבכור ואחת העובדים של בעלי הביא לו במתנה בקלאווה משכם ....חברים זו הבקלאווה הכי טובה שטעמתי אי פעם...וטעמתי הרבה .
סבו של בעלי שעלה מעיראק  היה מכין בקלאווה משפחתם כונתה "בית אבו בקלאווה"    כך שאם אני רוצה מדריך פרטי  יש לי בבית 😁.
מי שאוהב בקלאווה בוודאי מכיר את הבורמה ....גלילות של קדאיף מגולגלות הדוק ממולאות.כל טוב ....תאכל'ס בא לי אבל לפעמים אין כוח לעבוד בפרך אז דאגתי לכם לגירסה קלה לנושא.
כמו כל המתכונים שלי אני אוהבת לפשט דברים וגם כאן אשתדל להקל על חייכם וחיי שלא נעבוד בפרך עבור המתוק מתוק הזה
כמה דגשים לפני שנתחיל :
*הסירופ חייב להיות קר בעת שמזרזפים אותו על בקלאווה חמה .
*לא מתווסף במילוי כלום מלבד אגוזים /פיסטוקים .
*אני משתמשת בפיסטוק טבעי ניתן להשתמש גם בקלוי.
*בסיום האפייה קררו ארזו ותוציאו מהבית ....כל גרם שתעלו לא על אחריותי🤣.
בקלאווה -הגרסה הקלה לבקלאווה בורמה
חומרים :
400 גר שערות קדאיף מופשרות
350 פיסטוק מקולף טבעי
50 גרם פיסטוק טחון
300 גרם חמאה מומסת
לסירופ :
2 כוסות סוכר
שלושת רבעי כוס מים
2 טיפות זהר(מי פריחת הדרים )
מיץ חצי לימון
קליפה מלימון בינוני
אופן הכנה :
בסיר קטן הכינו את כל חומרי הסירופ ובשלו במשך 10 דקות .
כבו והסירו את הקליפת לימון . קרר לחלוטין.
שימו לב שהסירופ מסמיך מעט  בקרור .
הפרידו את שערות הקדאיף ופזרו על משטח העבודה בצורה שטוחה.
חלקו לשלושה חלקים בעזרת סכין חדה .
פזרו פיסטוקים וחלקו למנות .
גלגלו את הקדאיף למעין רולדות קטנות .
זרזפו מעל את החמאה המומסת. שימו לב שאתם מזרזפים על כל  הקדאיף חמאה שכן שערות הקדאיף לא מכילות שומן ואנחנו חייבים אותו לאפייה .
הכניסו לאפייה בתנור שחומם מראש ל180 מעלות למשך 25 דקות בערך . הבקלאווה צריכה להיות בצבע חום זהוב .
הוציאו מהתנור והיפטרו מהשומן שניגר בתבנית (פשוט הטו את התבנית לכיור ).
זרזפו מעל מהסירופ הקר. אני מזרזפת את כל הסירופ משאירה בצד כ7-8 דקות ומורידה את הייתרה של הסירופ (אנחנו אוהבים את הבקלאווה קריספית ומתקתקה אם אתם אוהבים אותה יותר ספוגה סירופ השאירו10-15 דקות שתספוג את הסירופ).
תהנו חברים





  

תגובות

רשומות פופולריות