קובה פטטה /בסטיל -ע"פ מפלצת העוגיות


קובה פטטה או בסטיל תלוי מאיזה עדה אתל מכירים את המאכל הבא .
העיקרון אצל כולם זהה מעטפת תפו"א מעוך לפירה וממולא במלית בשר .
אם מדובר על הטריפוליטאים זה בסטיל אם הטוניסאים זה נקרא בנטאז'(במקרה הזה יתווסף גם ביצה קשה למילוי) ואם אצל העירקים אז המאכל יקרא קובה פטטה .....מה שאומר שכולם מכירים את המאכל על גרסאותיו השונות.
בימות השנה טובלים בקמח ואז בביצה ובפסח בקמח מצה או קמח תפו"א(למי שרגיש כמו בני ) .
ההכנה פשוטה ודי קלה .
אני מכינה בשינויים שמצאתי שמשפחתי אוהבת יותר (מתבלת את המעטה במעט כורכום ומוסיפה צנוברים במילוי) אבל כל אחד יכול לשנות לפי טעמו .
 קובה פטטה /בסטיל -ע"פ מפלצת העוגיות
חומרים:
6-7 תפו"א גדולים חתוכים לקוביות גסות מקולפים
חצי ק"ג בשר טחון (אני משתמשת בבשר צלעותטרי טחון)
 כפות שמן
1 בצל גדול קצוץ
בהרת
מלח
פלפל 
כורכום
צרור פיטרוזליה קצוץ
3/4 כוס צנוברים
2 ביצים טרופות עם מעט מלח
200 גרם קמח מצה דק /קמח תפו"א
שמן עמוק לטיגון
אופן הכנה:
לבשל את תפו"א עד שהם רכים סננו טוב ומעכו טוב .
תבלו לפי טעמכם .אני מוסיפה כפית מלח  כפית שטוחה  כורכום וחצי כפית פלפל שחור .
קררו לחלוטין.
בסיר רחב טגנו את הבצל עד שקיפות ,הוסיפו את הבשר וטגנו טוב טוב .
הוסיפו תבלינים (אני מוסיפה בהרת כף שטוחה כפית שטוחה פלפל שחור וכפית מלח )
הוסיפו צנוברים והמשיכו לטגן עד שאין נוזלים כלל.
הוסיפו את הפיטרוזיליה טגנו עוד דקה וקררו .
בידיים רטובות גלגלו כדור מהפירה וצרו בתוכו גומה .
מלאו במלית סגרו טוב ועגלו .
אני מכינה את המעטפת דקה יחסית אבל כל אחד יכול לקבוע ע"פ טעמו .
טבלו בקמח מצה דק (או בקמח תפו"א אם מישהו רגיש ) ואז העבירו לביצה.
טגנו בשמן חם עד הזהבה משני צדדים.
בתיאבון 😋

תגובות

רשומות פופולריות