בוקה די דמה -שפתיי הגבירה (עוגת שקדים איטלקית ללא קמח )

בוקה די דמה או בתרגום פשוט שפתיי הגבירה.
עוגת שקדים עדינה שתתאהבו בה בקלות .
הגרסה האיטלקית (שסתם לידע כללי היא הגרסה המקורית של העוגה ...... כן לא לטבוח אותי כרגע הם היו ראשונים ) היא ללא גלוטן ,לא מכילה כורכום או צביעה מלאכותית ולא בשום פנים ואופן אין לה רוטב פונדנט/רויאל לבן מעל העוגה......וכן אני יודעת שאצלנו רגילים ככה אבל שתנסו אחרת תבינו מה פספסתם .
אז מה כן ????? העוגה המקורית מכילה כמות גבוהה של חלמונים ,שקדים ומה שמייצב אותה הוא קורנפלור (יש גרסאות גם עם קמח אורז) מעל יש ציפוי של חלבונים מוקצפים עם סוכר(תקראו לזה מרנג) ושבבי שקדים.
אז מה התפספס בדרך שהגענו לתוצאה שונה אצלנו ? אני מניחה שהוזלת עלויות יצרה עוגה די שונה מהמקור .....אבל אני טוענת שעד שלא טועמים דבש לא יודעים שלפני כן הכרנו רק סוכר .
בעוגה המקורית יש אמרטו (ליקר בטעם שקדים למרות שלא עשוי מהם ) ....תצטרכו לסלוח לי בנושא אני השתמשתי בתמצית שקדים שהייתה זמינה וכשרה בפסח .
כמה טיפים שיצא לכם מושלם :
*להקציף טוב את החלבונים .
*לאפות אל חום נמוך (160 מעלות )
*לצפות את תבנית האפיה בכדי שיהיה לכם נוח לחלץ אפשר ללא ואז לחתוך את התבנית אני השתמשתי בחד פעמית כי מה לעשות עצלנית 😉😉😉)
*את הציפוי למרוח רק אבל רק שהעוגה קרה (כן לא בא לכם נחיתה היסטרית שלה )
בוקה די דמה-שפתיי הגבירה
חומרים:
לעוגה-
6 חלמונים מביצים גודל L
4 חלבונים מביצים גודל L
כוס סוכר
כפית וחצי תמצית שקדים או כפית אמרטו (מי שזה דומיננטי מידי שיפחית לכפית תמצית )
3 כפות קורנפלור מנופה
כוס וחצי שקדים מקולפים טחונים לא קלויים
לציפוי-
2 חלבונים מביצים בגודל L
חצי כוס סוכר
חופן שקדים פרוסים לא קלויים
אופן הכנה :
בקערה ערבבו חלמונים עם חצי סוכר עד שאחיד .
הוסיפו שקדים ותמצית וערבבו טוב . הוסיפו קורנפלור ואחדו .
בשלב הזה התערובת ממש משחתית .
הקציפו את החלבונים  עם חצי כוס הסוכר הנותרת עד לקבלת קצף יציב.
קפלו בהדרגה את הקצף  לתוך תערובת החלמונים והשקדים .
העבירו לתבנית משומנת ומרופדת בנייר אפיה והכניסו לאפיה איטית בתנור שחומם מראש ל40 דקות 160 מעלות טורבו.
לא לפתוח לא להציץ לא לגעת כלום ....אבל באמת בלי לחרבש את העוגה.
הוציאו את העוגה וקררו לחלוטין .
חממו תנור ל180 מעלות .
הקציפו את 2 החלבונים של הציפוי עם הסוכר לקצף יציב . מרחו על העוגה הקרה ופזרו שקדים.
הכניסו לאפיה 15 דקות בערך עד הזהבה. צננו לחלוטין חלצו בעדינות מהתבנית חתכו ותבינו מה ההבדל ועל מה כל הרעש .
תהנו חברים 😘
   

תגובות

רשומות פופולריות