טבעות קראנציות ע"פ מפלצת העוגיות


אני מאוד אוהבת את הבצק הבא אני משתמשת בו לבורק והוא אחד המושלמים .באחת הפעמים החלטתי למלא בבצק הנותר באגוזים ומאז זו התמכרות . בכל פעם שאני מכינה בורק יש גם טבעות אגוזים .
ניתן להקפיא אחרי שיוצרים את הצורה ניתן לעטוף טוב בניילון נצמד ולהקפיא עד לשימוש.
אם אתם מכינים רק טבעות יצא לכם בין 14-16 יחידות בדיוק כמות זהה לבורק .
אני מכינה עם פקאן אפשר גם להשתמש באגוזי מלך וכמו כן בבוטנים או כל אגוז אהוב .
טבעות קראנציות ע"פ מפלצת העוגיות
חומרים:
1 ק"ג + 2 כוסות קמח מנופה
1 כף מלח
1 כף חומץ
4 כוסות מים
לפתיחת הבצק-
1-2 כוסות שמן ( לי הספיק כוס אחת אבל זה תלוי בהוספה שלכם )
למלית:
2 כוסות פקאן לא קלוי קצוצים גס
1.5 סוכר
200 גרם חמאה למריחה (לא חייב אם רוצים פרווה )
מעט אבקת סוכר לזריה מעל
אופן הכנה:
הכניסו את הקמח המלח והחומץ .התחילו לישה והוסיפו בהדרגה את המים עד ספיגה .
אתם תקבלו בצק מעט דביק .
חלקו ל2 חלקים . גלגלו לגלילים  אותם חלקו ל14-16 חתיכות .
כדררו כל חתיכת בצק לעיגול מושלם ( זה חלק חשוב אחרת בפתיחה הבצק לא אחיד )
הניחו בכלי ושפכו את השמן מעל כסו בניילון נצמד ותנו לבצק מנוחה שעה.
לאחר שעה הוציאו כל כדור וצרו ממנו צורת פיתה עבה .הניחו על משטח משומן במגש ( לא אחד על השני ) הניחו מכוסה למנוחה עוד חצי שעה .
( עד כאן אתם יכולים להכין יום לפני ולהשאיר במקרר עד שימוש )
על משטח משומן מתחו את הבצק עד לרמת שקיפות  חתכו את הקצוות ( הן יותר עבות ולא מוסיפות למרקם העדין אותו אנחנו רוצים).
ערבבו את מרכיבי המלית
מרחו את קצה הבצק במעט חמאה רכה (לא חייב בעיניי מוסיף המון ) מלאו בקצה הבצק את  המלית גלגלו הדוק סגרו והדקו את הקצוות לצורת עיגול

אפו עד הזהבה בתנור שחומם מראש ל220 מעלות כ18-20 דקות .
זרו אבקת סוכר שקר ותתמכרו לקינוח המושלם
תהנו חברים

תגובות

רשומות פופולריות