עוגת ג'לי תותים


יש עוגת שמחזירות אותנו אחורה בזמן. נוסטלגיה ממש וזו אחת מהן
עוגת תותים עם ג'לי מעל זו התמכרות למבוגרים ולילדים.
ניתן להחליף את התותים בכל פרי רך שאוהבים כגון ,פירות יער למינהם,פירות משומרים ועוד.
אני אוהבת להספיג את הבסיס בג'לי החם בכדי לתת טעם נוסף לבסיס וכמובן בכדי לקבל רטיבות נעימה בכל ביס .
עוגת ג'לי תותים
חומרים(תבנית 28 דפנות גבוהות  ):
לבסיס :
2 ביצים גודל L
חצי כוס סוכר
1/3 כוס שמן
1/2 כוס יוגורט
1 כפית תמצית  וניל
3/4 כוס קמח
1 כפית אבקת אפייה
להרבה של הבסיס -
1 חבילה ג'לי בזק בטעם תות 
1 3/4 כוסות מים רותחים
לקרם-
3 מיכלים שמנת מתוקה להקצפה
1 כוס חלב
2 אינסטנט פרינג וניל
לשכבת הג'לי-
כ-800 גרם תותים חותכים מנוקים מעוקצים
2 חבילות ג'לי בזק בטעם תות
3.5 כוסות מים רותחים
אופן הכנה :
הקציפו את הביצים והוסיפו בהדרגה את הסוכר עד לקבל קצף בהיר ותפוח .
הוסיפו את השמן,יוגורט והוניל .
הורידו את מהירות המיקסר והכניסו את הקמח ואבקת האפיה .ערבבו רק עד איחוד בכדי לא להוריד את הנפח .
אפו בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ25-30 מעלות.
בעזרת שיפוד עץ חוררו חורים בעוגה
ערבבו את חומרי הג'לי  ושפכו כוס מעל העוגה החמה .
הניחו לקרור מלא .
הגיע לו את חומרי הקרם לקצף יציב ומרחו מעל העוגה הקרה .
ערבבו את חומרי הג'לי והוסיפו את היתרה שנשארה מהג'ל שהרטבנו את הבסיס. 
סדרו את התותים החתוכים מעל העוגה .
בעזרת מצקת שפכו בעדינות מהג'ל על התותים. 
שימו לב שהג'ל חייב להישאר יחסית חם אחר ייתקבלו גושים והציפוי לא ייצא מבריק וחלק .
(אם מתקשה פשוט לחמם מעט זה יחזור למצב נוזלי).
הכניסו לקרור לארבע שעות לפחות לפני הגשה
  



 
 
 
  

תגובות

רשומות פופולריות