"שימי לידך -גלילות שוקולד /לוטוס "






...אז העוגיות הללו הן התמכרות קשה והן נקראת "שימי לידך " כי כל מי שמתיישב ליד הצלחת מנשנש וטועם אומר "שימי לידך "....בניסיון להציל את הדיאטה ...אל תאמרו שלא הזהרתי !!!
המתכון הזה נשען על קלאסיקה שכולם מכירים ....הרולדות ....אבל השוני כאן הוא השכבות .
אני אוהבת את העוגיות הללו .
שכבות דקיקות של בצק פריך ומילוי מדהים ומתקתק .
גלילות שוקולד או לוטוס תחליטו מה שבא לכם ....אני מכינה את שניהם אין קיפוח .
אז איך הן לא מתפוצצות /מקבלות שכבות ענקיות /מימדיים שמרגיש כאילו זו עוגה ולא עוגיה ....כאן השוני במתכון שלי .
אחרי ניסוי וטעיה על הבעל הילדים וכל מי שסביב שיפצרתי את המתכון למתכון ממכר אחד שמבטיחה שיהיה אורח קבע בביתכם ....תכינו חומרים הנה מתחילים!!!!
"שימי לידך "
חומרים ( 30-32 עוגיות ):
250 גרם חמאה רכה
חצי כוס סוכר (כן לא צריך יותר }
כף וחצי גרידת לימון
תוכן מקל וניל או כף וניל איכותי
2 חלמונים מביצים גודל L
4 כוסות קמח רגיל
1 כף אבקת אפייה
1 כוס חלב
למילוי - 2/3 כוס נוטלה
2/3 כוס לוטוס
אופן הכנה:
בקערה ערבבו חמאה סוכר וגרידת לימון .הוסיפו את מקל הוניל ערבבו טוב והכניסו את החלמונים .
אחדו הכל והוסיפו קמח ,א. אפיה וחלב אחדו טוב לבצק נעים והכניסו לשעה קירור .
חלקו את הבצק לשלושה חלקים  בכדי שיהיה נוח יותר לעבודה .
הניחו את הבצק (חלק אחד ) בין שני ניירות אפיה עם מעט קמח מעל ומתחת ורדדו עד שדק מאוד (אני מרדדת עד לגודל הנייר . זה דק מאוד מאוד לא לחשוש .ככל שתרדדו יותר כך תקבלו יותר שכבות .
הניחו את המלית הנבחרת ומרחו עד שהכל שווה .אני משתמשת בפלטה מדורגת (תמצאו בערך ב30-40 שקלים בחנויות אפיה מתמחות ) אך ניתן גם עם סכין .
גלגלו בעזרת נייר האפיה את הבצק הסירו בעדיונות את נייר האפיה בכל גילגול(...יש תמונות וסרטון  לא צריך לדמיין ).
חלקו ל3 חתיכות והכניסו למקפיא (כן שמעתם נכון ) לבערך 40  דקות....אז למה להקפיא אתם תוהים ??? זה מה שימנע מהעוגיה להתפוצץ באפיה ולאבד צורה .....וכן שאף אחד לא יאמר לי שהעיניים לא אוכלות קודם.
הוציאו חתכו לחתיכות והכניסו לתנור שחומם מראש ל175 ל20-25 מעלות עד הזהבה קלה .
קררו זרו מעט אבקת סוכר וזהו .
תהנו חברים
סרטון הכנה -

הדרכה מצולמת -




















תגובות

רשומות פופולריות