בורק טורקי-הבורקס המושלם ע"פ מפלצת העוגיות




יש משהו במאפים הטורקיים שגורם להתמכרות קשה .אני לא בטוחה אם זה נראה לי אטרקטיבי יותר עקב אהבתי לכל הסדרות הטורקיות או שפשוט יש לי חיבה יתרה לבצקים .... תבחרו אתם .
בעיניי כל בצק מביא איתו סיפור אחר . האהבה של מי שהכין ,לש ועיבד אותו בעיניי לא פחות חשוב מהתוצר הסופי .
להכניס את הלב לבצק זו ההגדרה הנכונה בעיניי .
הבצק של הבורק הוא אחד הבצקים הכי מדהימים שבעיניי הוא כל כך פשוט ועם זאת מדויק ולא מתיימר .
אני מכינה מהבצק הזה את הבורק החלומי שאראה לכם כאן  וכמו כן מאפה של בצק ממולא אגוזים מרוח חמאה....אבל זה לפוסט וסרטון אחר לגמרי.
בקיצור שמרו את המתכון הבא שננו ולמדו טוב כי אתם תודו לי ..
אני פותחת אותו על שמן כך שאין שימוש של שומן מוקשה כלל ולכם יש שליטה של כמות השמן .
אם אתם לא מכינים כמות גדולה כמו שלי חלקו לחצי את המתכון
הבורק המושלם ע"פ מפלצת העוגיות
חומרים:
1 ק"ג + 2 כוסות קמח מנופה
1 כף מלח
1 כף חומץ
4 כוסות מים
לפתיחת הבצק-
1-2 כוסות שמן ( לי הספיק כוס אחת אבל זה תלוי בהוספה שלכם )
למליות:
למלית גבינה (אם אתם מכינים רק מלית גבינה הכפילו את הכמות )
חבילה פירורי גבינה בולגרית
200 גרם גבינה  צהובה מגורדת
2 ביצים
למלית תרד-
חבילה של תרד שטוף וקצוץ
אם לא מצאתם תרד גם עלי סלק שטופים קצוצים ללא החלקים הלבנים יתאימו ( כן אל תגלו לאף אחד שגיליתי לכם זה מה שלפעמים מכניסים לבורקסים במאפיות )
מעל -
2 ביצים טרופות עם רבע כפית מלח
שומשום לזריה מעל- בערך כוס
אופן הכנה:
הכניסו את הקמח המלח והחומץ .התחילו לישה והוסיפו בהדרגה את המים עד ספיגה .
אתם תקבלו בצק מעט דביק .
חלקו ל2 חלקים . גלגלו לגלילים  אותם חלקו ל14-16 חתיכות .
כדררו כל חתיכת בצק לעיגול מושלם ( זה חלק חשוב אחרת בפתיחה הבצק לא אחיד )
הניחו בכלי ושפכו את השמן מעל כסו בניילון נצמד ותנו לבצק מנוחה שעה.
לאחר שעה הוציאו כל כדור וצרו ממנו צורת פיתה עבה .הניחו על משטח משומן במגש ( לא אחד על השני ) הניחו מכוסה למנוחה עוד חצי שעה .
( עד כאן אתם יכולים להכין יום לפני ולהשאיר במקרר עד שימוש )
על משטח משומן מתחו את הבצק עד לרמת שקיפות  חתכו את הקצוות ( הן יותר עבות ולא מוסיפות למרקם העדין אותו אנחנו רוצים).
מלאו בקצה הבצק את  המלית הרצויה גלגלו את הבצק וצרו את צורת הבורק.
הברישו בביצה טרופה במעט מלח וזרו שומשום מעל
אפו עד הזהבה בתנור שחומם מראש ל220 מעלות כ25-30 דקות .
תהנו חברים


תגובות

רשומות פופולריות