עוגת הפקאנים המושלמת


"טוני תמותי הרסת לי את הדיאטה " " מה את אמיתית יש לי אירוע איך אני אלך ככה .לא אוכלת אפילו ביס מזה . זה מושחת "......העוגה הבאה חסכה לי הרבה תלונות מחברות וקרובי משפחה על הרס הגזרה שלהם . יודעים למה ? כי אין בה גרם חמאה או שמן ואפילו כמות הסוכר מתאימה גם לכל מי ששומר.
אז מדוע היא מושלמת ? כי היא נראית מושחתת אבל היא לא.
חתיכת עוגה תכיל בערך 10 גרם סוכר ...בכדי לסבר את האוזן זה הכמות בכפית גדושה סוכר (כן מוכנה לוותר על כפית הסוכר בנס בשביל העוגה הזו )....כן זה כולל הציפוי מעל .
"עוגת הפקאנים המושלמת "
חומרים(תבנית 30*20 מספיק ל24 חתיכות )
5 ביצים 
1 כוס סוכר 
כוס וחצי קמח 
כפית אבקת אפיה
כפית וניל 
כוס פקאנים קלויים  קצוצים
כוס פקאנים שלמים לא קלויים 
לציפוי-
חצי כוס אבקת סוכר 
3 כפיות מים 
1 כפית לימון סחוט 
אופן הכנה:
הקציפו את הביצים (כן כן שלמות ) עד שהתערובת מתחילה להתבהר . הוסיפו בהדרגה את הסוכר והקציפו עד שהתערובת תפוחה ובהירה בערך 6-7 דקות .
נפו את הקמח ואבקת אפיה והוסיפו לביצים יחד עם הוניל  .המשיכו להקציף רק עד איחוד ..אחרת התערובת תצנח. 
הוסיפו את הפקאנים וקפלו ביד . 
העבירו לתבנית מלבנית 30*20 ( אם אין גם עגולה תתאים אני לא קטנונית .תבנית 28 משומנת ומרופדת בנייר אפיה תתאים גם כן ) אני השתמשתי בחד פעמית מנייר (חסכתי שימון ריפוד בנייר אפיה ...וכן גם שטיפה ...מה לעשות עצלנית ).
פזרו פקאנים מעל והכניסו לתנור שחומם מראש ל180 מעלות ל40 דקות בערך .
חשוב - לא לפתוח את התנור במהלך האפיה .
קררו את העוגה לחלוטין .
ערבבו את חומרי הציפוי זרזפו והגישו . הציפוי מתייבש ומתקשה ונוצר ציפוי מתוק ודקיד על העוגה . אצלי אוהבים את הציפוי נוזלי לכן מזרזפת ממש לפני הגשה .
מי שלא אוהב יכול לפזר אבקת סוכר או לזרזף שוקולד מריר מומס מעל .
תהנו חברים 

תגובות

רשומות פופולריות