צ'ורוס


צ'ורוס....אין לי מילה להגדיר את הנושא חוץ מהתמכרות מתוקה 
  צ'ורוס הוא רצועת בצק רבוך מטוגנת שפופלרית  אמריקה הלטינית ארגנטינה ,מקסיקו,ספרד וצרפת  ,
שם נהוג לאכול אותם בארוחת בוקר כאשר הם טובלים את הצ'ורוס בשוקולטה חמה .ישנם גם דוכנים בהם נמכר צ'ורוס
לכל חפץ .
אני טוענת שאם כבר חנוכה עוד רגע כאן .....אני מוכנה לאמץ בכיף .
אחרי שאיזבלה( מכרה מארגנטינה) התלהבה כשהיא נוגסת צ'ורוס  שהבאתי למסיבה בכיתתו של בני .....אז הבנתי שהמתכון מנצח .
חומרים (כמות ל-50 יחידות )
חצי כוס מים 
חצי כוס חלב  
כף וניל איכותי 
100 גרם חמאה 
1.5  כפות סוכר 
חצי כפית מלח 
1.25  כוסות קמח 
4 ביצים L 
לזריה - 2 כוסות סוכר
1 כפית קינמון 
לרוטב שוקולד -
כוס שמנת מתוקה 
200 גרם שוקלד חלב / מריר -אם אתם אוהבים 
אופן הכנה -
בסיר עמוק הכניסו את המים, חלב ,וניל ,סוכר,מלח וחמאה .הביאו לרתיחה והוסיפו את הקמח ערבבו טוב ומהר עד שהבצק נפרד מהדפנות .
העבירו למיקסר וערבבו את הבצק החם תוך כדי הוספת הביצים בהדרגה .
הורידו מהאש וערבבו במהירות תוך כדי הוספת הביצים כל פעם אחת .
התערובת נראית מתפרקת אך מתאחדת שוב לפני כל הוספת ביצה . 
העבירו את התערובת לשק זילוף עם צנטר כוכב (אני השתמשתי ב11 ממ).
חממו את השמן   במחבת רחבה או סיר רחב .
.בזמן זה ערבבו את הסוכר והקינמון בקערה רחבה .
זלפו לתוך השמן וגזרו במספריים את הקצה ..
ברגע שהצורוס זהובים הוציאו והעבירו למסננת .
לפני שהם מתקררים העביר לסוכר וצפו מכל הצדדים (אם יתקררו ...לא ידבק הסוכר )
לרוטב שוקולד -
הכניסו למיקרו ( כן כן ...כל המצטדקים שיטבחו אותי עכשיו) את השמנת והשוקולד לשתיים וחצי   דקות בפולסים של 30 שניות כל פעם ( כלומר 30 שניות מוציאים מערבבים ומחזירים לעוד 30 שניות ).
למי שאין מיקרו פשוט הכניסו לסיר קטן על אש נמוכה והמיסו לחלוטין .
תהנו  חברים חג אורים שמח ולכל משפחותיכם 


תגובות

רשומות פופולריות