גם אני הכנתי עוגת שוקולד פשוטה

בבוקר שפגשתי באחת האמהות בדרך לכיתה היא אמרה בקול  "זה מה שהכנת????.....אני הכנתי עוגת שוקולד פשוטה...   לא יכולתי להפסיק לצחוק ולענות "האמת גם אני ".
העוגה הזו ממש פשוטה וקלה להכנה ....אבל היא כל כך טעימה ומרשימה שיהיה קשה לשכנע שלכ הייתם שעות במטבח.
אז ככה
"גם אני הכנתי עוגת שוקולד פשוטה"
חומרים (מגש עוגה עמוק של תנור סטנדרטי ):
לעוגה-
6 ורבע כוסות קמח רגיל
8 כפות קקאו הולנדי
2.5 כוסות סוכר
כף וחצי וניל
כף ורבע חומץ (....כן זו לא טעות )
2.5 כפיות סודה לשתיה
כוס וחצי שמן צמחי
5 כוסות מים
לציפוי-
מיכל שמנת מתוקה (ניתן להמיר לצמחי)
200 גרם שוקולד מריר
לקרם-
3 שמנת מתוקה /צמחית מי שרוצה
1 אינסטנט פודינג וניל
חצי כוס חלב
לאותיות שוקולד-
300 גרם שוקולד מריר
אופן הכנה :
אותיות שוקולד -
המיסו את השוקולד בפולסים של 30 שניות במיקרו עד שנמס לחלוטין. העבירו את השוקולד לתבנית אותיות (תמצאו בכל חנות מתמחה לאפיה ) וטפחו קלות כדי לשחרר בועות אויר הכניסו להקפיא ל15 דקות שחררו והניחו על צלחת במקפיא עד הרכבה.
*אני הכנתי 3 סטים של אותיות אפשר פחות.
בקערה גדולה נפו את הקמח ,קקאו וסודה לשתיה  יחד .
צרו 3 גומות שפכו באחת וניל בשניה שמן ובשלישית חומץ .
שפכו מעל הכל מים וערבבו הכל יחדיו .
העבירו לתבנית אפיה משומנת ואפו בתנור שחומם מראש ל180 בערך 25-30 דקות .
הכנת הגנאש -
חממו בסיר קטן על אש בינונית  את השמנת והשוקולד  המריר עד קבלת תערובת מבריקה .
חתכו את העוגה ומרחו מעל את הרוטב (למה לחתוך בכדי שכל הרוטב יטפטף פנימה ויעשיר את העוגה)
הניחו לקרור ובזמן הזה הכינו את הקרם  -
הקציפואת שמנת חלב ואינסטנט לקרם יציב .
הרכבה-
העבירו לשקית זילוף צנטר חלק וזלפו על העוגה הקרה . פזרו את אותיות השוקולד.
טיפ-ניתן להחליף את אותיות השוקולד בחטיפי דוקולד כגון קליק ומיניהם .

תגובות

רשומות פופולריות