בקלאווה קן לציפור

אני אוהבת בקלאווה כן יש לי רגישות בנושא .
בהריונות של ילדיי הייתי משגעת את בעלי שמתחשק לי בקלאווה מסויימת ואני חייבת אבל ממש חייבת .
הבקלאווה הזו ממש קלה להכנה היא נקראת קן לציפור .היא עשויה שערות קדאיף וממולאת בפיסטוקים אך ניתן למלא בכל סוג אגוזים שאוהבים .
הדבר שחשוב כאן הוא שניתן לשלוט בכמות השומן והסוכר שמוסיפים לבקלאווה בדומה לעבודה עם עלי פילו .
במתכונים מסורתיים תמצאו שממיסים חמאה או סמנה גדולה ושופכים כמות נדיבה על המאפה וכאשר הוא אפוי מנקזים אותה . החלטתי לרחם על הפיגורה שלי ושלכם וקיצצתי כמויות שומן  .מי שמרגיש שחסר מוזמן להוסיף.
כמה טיפים לפני שנתחיל :
*כאשר אתם עובדים עם הקדאיף תשתדלו שהשערות יהיה כמה שיותר אחידות באורך והכמות בה אתם משתמשים  לא גדולה מידי בכדי שיהיה לכם נוח לגלגל.
*את קצה הבקלאווה תדחפו מתחת בכדי שלא ישתחרר המאפה.
*צופפו על מגש את המאפים בכדי שהצורה תישמר באפיה.
בקלאווה קן לציפור
חומרים :
400 גרם שערות קדאיף
200 גרם אגוזים/פיסטוקים /קשיו/שקדים
200 גרם מחמאה מומסת (אפשר להוריד או להעלות בכמות השומן לפי רצונכם )
לסירופ:
כוס סוכר
חצי כוס מים
כף לימון
*שוב אני מזכירה ניתן להכין כמות גדולה יותר של סירופ אם רוצים .
אופן הכנה :
בסיר קטן לשים סוכר ומים ולהביא לרתיחה .
להוסיף לימון ולבשל עד שמעט מצטמצם .
לקרר לחלוטין
לחמם תנור  ל 180 מעלות
לחתוך חתיכת קדאיף למרוח בחמאה מומסת ולגלגל לצורת קן .
לצופף על מגש ולמלא בפיסטוקים .
לאפות עד הזהבה .
ללהוציא ולזלף למעלה מהסירופ הקר

תגובות

רשומות פופולריות