העוגיה הבלתי מעורערת אלפאחורס


העוגייה הבא ללא ספק ממכרת .
הבצק שלה רך ומתמוסס בפה ממולא במילוי ריבת חלב (....או נוטלה כמו שילדיי ובעלי אוהבים) קלה מאוד להכנה.
 מה שהכי חשוב בעוגייה הזו שהיא נותנת לי הרגשה של טיול אקזוטי לארגנטינה עם אנשים שמדברים אליי במבטא זר  ("גברת צאי צאי  מהמטבח הרסת אותנו גברת ")  בזמן שאני במטבח שלי (כן זה קורה לי לפעמים ....נו טוב מותר לפנטז לא 😂😂😂).
״העוגייה הבלתי מעורערת -אלפאחורס ״
200 גרם חמאה 
כוס אבקת סוכר  
2 חלמונים 
כפית וניל איכותי 
גרידת לימון (מלימון בינוני אחד)
2 כוסות קורנפלור 
1 כוס קמח 
כפית וחצי אבקת אפיה 
למילוי :
ריבת חלב-זה המתכון הקלאסי ...אבל אפשר ממרח נוטלה ,לוטוס ,נוגט .
לציפוי הצדדים -קוקוס                                                   
אופן הכנה:
בקערה ערבבו חמאה ,אבקת סוכר ,חלמונים ,גרידת לימון ,ווניל.
הוסיפו את הקמח והקורנפלור וערבבו עד לקבלת פירורים(אני עושה במקצף יד -אפשר גם במעבד מזון ).עבדו בידיים ואחדו הכל.זה השלב שמתקבל בצק נעים מאין כמותו (שיחזיר אתכם למשחקי ילדות ...) אז זהו ברגע שהוא מתאחד לא ללוש ייתר על המידה .
רדדו בין שתי ניירות אפיה לעובי של חצי ס"מ וקרצו עיגולים קטנים (הניחו במרווחים כי הן מתפשטות בתנור )
אפו 0-12 דקות גג ב180 מעלות בתנור שחומם מראש (העוגיות ישארו רובן לבנות עם הזהבה בצדדים .
הניחו להתקרר וברגע שהתקרר הסירו בעדינות מנייר האפיה .
מלאו במילוי שמתחשק .אני מילאתי בריבת חלב .מרחתי מעט על הצדדים וציפתי בקוקוס .
* בכדי להכין גירסה ללא גלוטן החליפו את הקמח בקמח סויה .
*מי שרוצה ללא חלב /פרווה תמירו את החמאה במחמאה ואת המילוי במילוי פרווה . 




תגובות

רשומות פופולריות