קמח בעורקים -לאמא באהבה


אני מגיעה ממשפחה של אופים וקונדיטורים ללא ספק זה מתחיל מגיל קטן לחלחל ....
פעם ניגש אליי אדם ואמר לי "את הנכדה של אביגדור שולץ ?" כשעניתי "כן" הוא התחיל לספר לי על  עבודתו עם סבי בתור קונדיטור  וכמה שהוא קשוח (דבר שאני לא מכירה בתור נכדה)
סבי וסבתי ניהלו את מאפיית נאש שהייתה צמודה לגלידריית אנדריי  ביפו במשך קרוב לחמישים שנה .
סבי לימד את אבי שלושת הדודים שלי ,אמי ודודתי  לאפות כמו שרק הוא יודע ...
אימי ניהלה במשך שנים עם אבי מאפיות וכך לימדו את  אחי את המקצוע .פעם אמרתי לה שברגע שאני נכנסת למטבח יש לי התקפי אפיה קשים ....חחח
היא צחקה ואמרה "מה אתרוצה אצלנו במשפחה לכולם יש קמח בעורקים "
המתכון הבא מוקדש לאימי סמדר שהיא אחת הנשים הכי חזקות שאני מכירה.
 "קמח בעורקים -לאמא באהבה"
חומרים (12 פרחים ):
חבילה עלי פילו
200 גרםשקדים מולבנים /למי שלא אוהב ניתן להשתמש בקשיו קלוי או מקדמיה
כוס סוכר
2 ביצים
כפית תמצית שקדים /מי שמחליף למקדמיה או קשיו החליפו בכמות זהה של  וניל .
150 גרם חמאה רכה -לקרם.
100 גרם חמאה מומסת .
אופן הכנה :
חממו תנור ל180 מעלות .
במעבד מזון הכניסו את השקדים ואת כל חומרי הקרם עבדו בכמה פולסים עד שתקבלו עיסה דביקה .
פרסו את עלי הפילו הניחו את תבנית המאפינס וסמנו ריבוע עם סכין .גזרו את העלים (כן מספרים רגילים הכי נוחים )
מרחו חמאה רכה על התבנית והצמידו את הריבוע פילו טוב .מרחו במעט חמאה והוסיפו עוד עלה בהצלבה .בסך הכל צריכים ליהיות ארבעה עלים מרוחים מעט חמאה ,הניחו במרכז קרם .
קפלו כל עלה לארבע  גזרו בחצי עיגול את הקצה הפתוחח .
בעזרת הידיים רווחו קצת  והניחו על הקרם בצפיפות .
רווחו עם שיפוד עץ .מרחו מעט חמאה ואפו עד הזהבה .




תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות