חלות כתר






















אין כמו אפיה ביתית של חלות  הריח שממלא את הבית מדהים.
החלות האלה פשוטות להכנה בלי שום קליעה או רידוד
פשוט פשוט   אבל משאיר רושם אדיר...כמו שאני אוהבת .
המתכון הזה הוא לחלה מתוקה עם זיגוג של דבש לחלה מתוקה ,מי שלא רוצה מתיקות ניתן לוותר על הדבש ולהקטין את כמות הסוכר לשתי כפות .
החלות האלה בעיניי מושלמות לראש השנה אני קוראת להן חלות כתר כי הן מזכירות לי כתרים  .
אני אופה אחת לבית ואחת שולחת לחברה או שכנה ...כי הכי כיף לפנק .
חלת כתר ע"פ מפלצת העוגיות
חומרים :
1 ק"ג קמח מנופה
2 כפות שמרים יבשים או חבילת שמרית
1 כוס סוכר(מי שרוצה חלות לא מתוקות שתי כפות יספיקו)
1 כוס שמן צמחי (קנולה,סויה,תירס)
ביצה עם קורט מלח
מעט שומשום או שקדים פרוסים
 2 כפות גדושות דבש שחומם 20-25 שניות במיקרו
2.5-3 כוסות מים חמימים (התחילו עם 2.5 ואם חסר הוסיפו עוד קצת המרקם שמתקבל לא דביק )
אופן הכנה :
ערבבו את השמרים חצי כוס סוכר וכוס מים השאירו בצד עד שתוסס (בערך 7-8 דקות ).
הוסיפו את הקמח והסוכר הנותר והתחילו ללוש .
 הוסיפו מים  רק עד קבלת בצק נעים למגע .לקראת סיום הוסיפו את השמן .
 אני לשה בערך 8 דקות ולאחר מכן מכסה ומניחה לבצק לתפוח עד הכפלת נפח .
לושו והורידו את הנפח . חלקו ל2 גלילים וחתכו ל6 כל גליל .
כדררו לכדורים והניחו בתבנית קוגלהוף  משומנת במעט שמן .
כמות הבצק שתתקבל לכם תספיק לשתי חלות גבוהות .
התפיחו פעם שניה עד הכפלת נפח .
טרפו את הביצה עם ביצה וקורט מלח והברישו בעדינות את החלות .
אם אתם מפחדים להוריד את הנפח בהברשה פשוט הברישו לפני ההתפחה
פזרו שומשום מעל והכניסו לאפיה בתנור שחומם מראש ל180 מעלות .
אפו 35 -40 עד שמתקבל צבע זהוב
ברגע שיוצא מהתנור העבירו לרשת  חממו את הדבש ומרחו את החלות (מי שלא רוצה חלה מתוקה יכול לוותר על הדבש בשלב הזה
              תהנו


תגובות

רשומות פופולריות